UDPLUK AF VUNDNE FORSIKRINGSSAGER
Det er ikke kun noget vi siger...
og jeg fik lavet en handleplan for mit videre forløb. Stor ros til Henrik Ølgaard.
Altid god dialog, når vi snakker sammen.
som jeg føler mig 100% tryg ved at have et samarbejde med.
Jeg føler mig tryg og godt behandlet. Stort tak!
Komplet Hjælp
Korrekt erstatning
20 års erfaring
Slip for besværet
INSUREHELP PÅ TV2
Kontakt os på tlf. 71 74 94 44 eller på info@insurehelp.dk
SAGEN KENDT FRA DR KONTANT
AFVIST AF ULYKKESFORSIKRINGEN - NU SIKRET KR.115.000
KUNDE SIKRET DÆKNING FOR KR.680.000,00 - HUS OG INDBO
Billigere
Vi er billigere end advokater og byggesagkyndige. Vi kender branchen indefra og har kompetencerne til, at sikre dig den retmæssige erstatning.
Komplet Hjælp
Vores kompetencer breder sig over både det juridiske, det byggetekniske samt det forsikringstekniske. Vi er derfor i stand til at hjælpe dig med alle facetter af din skadessag.
20 Års Erfaring
Vi kender forsikringsselskaberne indefra, igennem et samlet virke over 20 år. Vores viden om de forhold, der gør sig gældende i en forsikringsskade situation er derfor kompetent.
Korrekt Erstatning
Det er ikke altid, at forskringstager og forsikringsselskab er enige om de erstatningsmæssige forhold efter en forsikringsskade. Vi hjælper dig til din retmæssige erstatning.
Egen Rådgiver
Hos InsureHelp får du en fast rådgiver tilknyttet. Rådgiveren er på din side og repræsenterer til enhver tid dine interesser overfor forsikringsselskabet.
Slip for Besværet
Langvarige diskussioner med forsikringsselskabet kan i sagens natur være opslidende. Vi varetager din forsikringssag for dig, så du kan bruge din tid på familie og arbejde.
AFVIST KRITISK SYGDOM - NU ERSTATNING KR.125.000,00
Hos InsureHelp vurderede vi, at der var grundlag for en sag. Blandt andet idet aftalevilkårene sammenholdt med den foreliggende dokumentation på sagen, efter såvel praksis som ordlyden i vilkårene, syntes at berettige til udbetaling desuagtet et eventuelt fravær af livstruende rytmeforstyrrelser.
Efter at have fremført vores første indsigelse overfor selskabet, fastholdt selskabet dog dets afvisning. Herunder lagde selskabet særlig vægt på Videncenter for Helbred og Forsikrings (HEFO) vurdering af fraværet af livstruende rytmeforstyrrelser.
Idet vi efter en gennemlæsning af HEFOs vurdering måtte erklære os uenige i konklusionen heri, da fremsætte vi en fornyet indsigelse overfor selskabet. Herunder lagde vi særlig vægt på de objektive lægelige akter i sagen, som synes at finde, at hjerterytmeforstyrrelsernes karakter var relativt alvorlig.
Herudover gjorde vi gældende, at man helt overordnet set var nød til at forholde sig til de nationale retningslinjer ved indstilling til indoperation af ICD-enhed. Retningslinjer som vanskeligjorde en påstand om at kundens hjerterytmeforstyrrelser ikke var livstruende.
Selskabet indgik herefter i dialog med os omkring fortolkningen af de objektive lægelige akter.
Efter en samlet sagsbehandlingstid på godt 6 måneder, tiltrådte selskabet ultimativt vores krav, og udbetalte herefter kapitalsummen ved kritisk sygdom på kr.125.000,00 til kunden.
INSUREHELP LØFTER ERSTATNING MED 50% - BÅDFORSIKRING
INSUREHELP SIKRER KUNDE FULD DÆKNING - EJERSKIFTE
INSUREHELP SIKRER KUNDE ERSTATNING EFTER ULYKKE
INSUREHELP LØFTER ERSTATNING EFTER BRAND TIL 3.1 MIO
AFVIST EFTER BRAND - NU SIKRET ERSTATNING
Forsikringsselskabet afviste kundens krav under henvisning til, at kundens bekendtskab havde CPR-register adresse på matriklen. Selskabet var således af den overbevisning, at kundens bekendtskab ikke var logerende på skadetidspunktet, men at han derimod var en del af kundens personskreds. Derfor afviste forsikringsselskabet kundens krav om dækning.
Hos InsureHelp vurderede vi, at kunden havde grundlag for en sag. Blandt andet idet at man vanskeligt kunne påstå, at kundens bekendtskab var en del af kundens personkreds på skadetidspunktet, idet han på skadetidspunktet ikke længere havde lovligt ophold på adressen. Endvidere, da havde kundens bekendtskab på intet tidspunkt været forsikringstager under indboforsikringen. InsureHelp trådte herefter ind i sagen som kundens repræsentant og varetog dialogen med forsikringsselskabet.
Efter at være trådt ind i sagen, da forsøgte forsikringsselskabet i første omgang at skifte forklaring. Det var nu deres overbevisning, at brandstifteren var kundens bekendtskabs bror. Dette måtte vi bestride, da der intet belæg var for denne påstand. Det var i øvrigt et forhold der syntes irrelevant i relation til selskabets oprindelige afvisningsårsag. Forsikringsselskabet valgte herefter at tilbyde kunden en kulant erstatning på kr.10.000,00. Dette afviste vi. Ultimativt forliges den kulante erstatning til kr.30.000,00 for så vidt angik skaderne på det brændte inventar.
I de følgende måneder arbejder vi videre med sodskaderne samt kundens behov for genhusning og opmagasinering mv. Selskabet dækkede herefter opmagasinering og indflytning af kundens indbo.
Den resterende del af kundens krav endte ultimativt med at blive indbragt for Ankenævnet for Forsikring. Her fik vi medhold. Sodskaderne blev herefter således også dækket.
Efter en samlet sagsbehandlingstid på godt 11 måneder var sagen afgjort til kundens fordel.
FORSIKRINGSSELSKAB FRAFALDER KRAV OM TILBAGEBETALING
KUNDE FÅR UDBETALT KR.255.000 FRA ULYKKESFORSIKRINGEN
Selskabet nægtede herefter at følge den forsikringsmedicinske vurdering under henvisning til, at dets egen lægekonsulent fortsat var af den overbevisning, at der ikke var årsagssammenhæng mellem hændelse og gener, samt at de degenerative forandringer forklarede en stor del af genebilledet.
INSUREHELP SIKRER FULD DÆKNING TIL KUNDE EFTER INDBRUD
EJERSKIFTE LØFTER ERSTATNINGEN MED OVER KR.100.000
FULD DÆKNING TIL KUNDE UNDER HUSFORSIKRINGEN
AFVIST KRITISK SYGDOM - NU SIKRET KR.150.000,00
SIKRER KR.100.000 TIL KUNDE EFTER KRITISK SYGDOM
KUNDE SIKRET DÆKNING FOR KR.560.000 - EJERSKIFTE
Efter en gennemgang af sagen vurderede vi hos InsureHelp, at der var grundlag for en sag. Dette var i særdeleshed henset til det forhold, at selskabet synes at have fejlbehandlet sagen i relation til tilstandsrapporten. Endvidere, at skadebegrebet vanskeligt kunne påstås ikke at være opfyldt, idet der blev konstateret flere åbnelyse dækningsberettigende skader på matriklen, herunder på både dræn og kælder. Skader som ikke var forventelige i et nyere hus, så som selskabet blandt andet påstod det.
Godt 3 måneder inde i vores repræsentation af kunden afgav forsikringsselskabet dækningstilsagn. Næste fase i sagen kunne således påbegyndes, tilbudsindhentningen. Også herved bistod vi kunden, således at vi kunne medvirke til, at hverken opgørelse eller udbedring blev for kunden uhensigtsmæssig.
Efter godt 6 måneder i alt, blev vi enige med forsikringsselskabet om endelig opgørelse. Undervejs i forhandlingen måtte vi blandt andet protestere over et af de af selskabet indhentede tilbud, dersom såvel udbedring som den udførende håndværkers baggrund syntes uhensigtsmæssig i relation til skaderne.
Selskabet tilsluttede sig til slut et revideret tilbud på kr.560.000,00 fra en anden håndværker. Derudover dækkede selskabet også kundens udgift til InsureHelp.
FORSIKRINGSSELSKABET FRAFALDER KRAV OM TILBAGEBETALING AF KR.500.000 EFTER TYVERI AF BIL
ANSVARSSKADE AFVIST - NU ERSTATNING KR.40.000,00
Kunden kontaktede InsureHelp, da han i flere omgange selv havde forsøgt at klage over forsikringsselskabets afgørelse uden held. Efter en gennemgang af sagen vurderede vi hos InsureHelp, at der var grundlag for en sag. Dette var i særdeleshed henset til de tekniske beviser på sagen sammenholdt med gældende lovgivning og praksis.
Kort efter vores indtræden i sagen valgte selskabet at anerkende at der nok havde været brugt for meget vand, men at gulvet ikke havde taget skadet af det. Selskabet valgte herefter at sætte en taksator på sagen. Denne ønskede en fugtrapport udarbejdet. Vi undrede os indledningsvis herover, idet en sådan synes irrelevant i relation til sagens tvist på et så sent tidspunkt i sagen.
Selskabet valgte senere at rekvirere en besigtigelse fra selve gulvproducenten, antageligvis i en erkendelse af, at fugtmålingerne ikke var anvendelige så som vi havde påstået.
Da gulvproducentens rapport forelå, konkluderede selskabet heraf, at den fandt støtte for deres afvisning. Vi tog herefter kontakt til gulvproducenten og stillede en række uddybende spørgsmål til rapporten. Kort herefter fik vi en rapport udleveret som ikke hidtil var gjort os tilgængelig. Herved kunne vi konstatere, at de af selskabet udledte konklusioner, ikke kunne udledes af rapporten.
Alt i alt tog sagen godt 7 måneder.
Hvad er din forsikringssituation?
Er din forsikringssag blevet afvist?
Du betaler månedligt din forsikringspræmie. Men når uheldet indtræffer afviser forsikringen din forsikringsskade. Accepter ikke afvisning. Ofte kan denne være uberettiget.
Med en kompetent forsikringsrådgiver kan din sag vindes. Vi oplever ofte, at vores kunders frustration rent faktisk er berettiget, og at deres skade skal anerkendes som værende dækningsberettiget, eller at erstatningen skal løftes.
Læs mere omkring dine muligheder for en afvist forsikringssag.
Er du uenig med din afgørelse?
Er din sag ikke blevet afvist, men du har men har du ikke fået tilstrækkelig erstatning?
Læs om dine muligheder for at få en større erstatning.
Få hjælp til din forsikringssag
Lad InsureHelp hjælpe dig til en korrekt erstatning, så undgår du at spilde dine kræfter på en langvarig forsikringsskadesag.
Kontakt os for en gratis sagsvurdering.