Hjælp og rådgivning ved Rejseskade

Hvad gør du ved forsikringsskader på rejsen?

Dokumentation er nøgleordet. Som oftest skyldes afvisningen fra dit forsikringsselskab, at du enten ikke har behørig dokumentation for besøg hos lokal læge på destinationen, eller at du ikke har anmeldt skaden hos forsikringsselskabet først, og derved ikke fulgt de anvisninger som forsikringsselskabet kræver ift.indhentning af dokumentation.

De fleste forsikringsselskaber dækker dig ved både ødelagt rejsedøgn samt ved sygdom længevarende end 50% af rejsens varighed. Dette kaldes også erstatningsrejse.

For at gøre krav på ovenstående, er det dog med nødvendigt med behørig dokumentation.

En forsikringsskade på ferien kan virke uoverskuelig, når man i bund og grund blot ønsker at hygge sig med sin familie.  Du bør derfor kontakte InsureHelp straks efter skaden er sket. Så sørger vi for, at anmelde skaden til forsikringsselskabet på behørig vis. Herefter guider vi dig hele vejen frem til den korrekte erstatning, både under ferien, og efter du er kommet hjem.

Hvad bør jeg være opmærksom på?

Med visse typer af kreditkort,  kan du typisk få en rejseforsikring med, når du bestiller rejsen med dit kort. I nogle tilfælde er afbestillingsrejse tilmed også inkluderet.

Ledsagerdækning er som oftest standard i forsikringsselskabernes rejsedækning. Det betyder, at du kan tage en medrejsende, det kunne være en ven eller et familiemedlem uden for husstanden, med på din rejseforsikring.

Er du skilsmisseforældre, så kan du som oftest fortsat tage dine børn med på din rejseforsikring, selvom de ikke har bopæl hos dig.

Hos de fleste forsikringsselskaber, skal du have en "verdensdækning" eller en udvidet rejseforsikring, såfremt du eksempelvis rejser til Tyrkiet eller Egypten. Særligt disse to lande, skaber ofte forvirring hos forsikringskunderne, omkring det geografiske omfang deres forsikring skal dække.